fördomarfördomarfördomar..

folk frågar mig ganska ofta varför jag gillar jonas brothers. de säger alltid att "de är sämst, de suger, fett töntigt". jag har aldrig brytt mig om vad andra tycker, jag kommer inte sluta gilla något bara för att andra tycker att det är töntigt eller inte gillar det. Det är den jag är. Och folk har ofta fördomar. När folk säger till mig att de hatar jonas brothers svarar jag oftast inte eller bryr mig inte. hur kan man hata ett band man aldrig lyssnat på? allt handlar om fördomar. folk tror att bara för att det är många småtjejer och bara tjejer som gillar dom så är de dåliga och töntiga. att de gör musik för yngre. men grejen är den att de skriver låtarna och gör musiken men de kan inte bestämma vem som köper deras skivor eller kommer på deras konserter. det är inte deras fel att 99% av deras fans är tjejer. folk som inte har hört deras musik förstår inte hur jag kan gilla dom. första gången jag hörde deras musik var 2008 i spanien, jag hörde deras låt S.O.S och tyckte den var jättebra. direkt när jag kom hem från spanien så laddade jag ner flera av deras låtar och sen dess har jag varit fast. de skriver sin egen musik, det är deras egna ord och deras känslor. det är inte alla artister som skriver sin egen musik. och som verkligen kan sjunga. jonas brothers är 3 killar som är gentlemän rakt igenom. de behandlar alla människor med respekt, har en purity ring, är mogna, skriver underbar musik, bryr sig om sina fans, behandlar varandra väl och deras musik talar till mig. när jag är ledsen, arg eller bara mår dåligt så lyssnar jag på deras musik och de hjälper mig så mycket. det är inte alla som förstår hur en låt kan få en att må bättre. men bara hör jag deras namn musik eller röst så blir jag glad direkt. de är inte som alla andra kändisar. de hjälper människor och är normala ungdomar. jag tycker att man ska sluta ha för många fördomar om saker som man inte har en aning om. mina systrar har aldrig gillat jonas brothers men jag har fått dom att lyssna på deras musik. några av mina kompisar har alltid tyckt att de var töntiga men jag bad de lyssna på några låtar och berättade inte att de var dom och de gillade musiken. Så nu har de laddat ner några låtar. man ska inte döma någon för snabbt. jag har också fördomar mot saker, jag hatade tokio hotel utan anledning men sen hörde jag deras musik och gillade dom. jonas brothers har hjälpt mig genom mina svåraste stunder och fått mig att fortsätta kämpa. de får mig att orka ta mig till gymmet och springa den där sista minuten, eller att orka åka till skolan. de får mig att vara glad och lycklig. och jag älskar dom, jag älskar deras musik och jag älskar allt som har med dom att göra. deras musik talar till mig, punkt slut!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0