Vänner/kompisar

Vänner och kompisar för mig är någon/några man umgås med och snackar med och frågar "hur är det?" "ska vi ses i helgen?". Man kan såklart ha andra sorts kompisar också, såna som man känt sen man var liten men inte umgås med längre. Vad kallar man dom? kompisar? bekanta?. Jag tycker man ska kalla de bekanta. Om man umgås med någon då och då är man kompisar enligt mig. Då och då är inte 2 gånger om året utan kanske 3-4gånger i månaden. Det är förstås svårt om man bor långt bort från varandra men då får man skapa tid, för om man verkligen vill finns tiden till. Eller hur? Och det jag är så bra på att göra är att höra av mig. Jag kan höra av mig hur mycket som helst, och inte få något tillbaka. Jag insåg inte förrän i somras att jag ska sluta höra av mig och se hur allting går. Så denna sommar har jag typ förlorat 3 kompisar. Enligt mig. För mig är kompisar några man umgås med, folk som hör av sig till en och frågar hur det är och hur man mår och om man ska träffas. Man ringer till varandra ibland. Man bjuder hem varandra till sig. Så ja, 3 kompisar enligt mig har jag förlorat. Jag vet inte vad en kompis är för er, men för mig är de precis så här. Kompisar är några man umgås med och har bra kontakt med och bekanta/vänner är några man känner men inte umgås med. Säger hej när man ser varandra i stan och kanske frågar någon gång var 3.e månad hur det är. Inte mer. Med detta sagt säger jag hejdå & puss!

Kommentarer
Postat av: asrin

hahah menaru mig elr?

2009-09-19 @ 10:52:07
Postat av: fredrica

haha nejnej :)

2009-09-19 @ 13:08:17
URL: http://enfredrica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0