Kroppsideal

Ett ämne som berör mig mycket är ämnet vikt. Ska man vara pinnsmal eller mullig? och vad är det killar gillar egentligen? I hollywood bland kändisar kommer det alltid vara size 0, det kommer nog aldrig ändras. Vi har en bra förebild från hollywood och kändisar och det är Beyonce, hon är söt fin och har en jättefin och hälsosam kropp. Och säg någon kille som inte vill ha henne? hon är kurvig och är stolt och det tycker jag fler borde bli. Jag ska inte säga att jag är värsta stolt över mig och själv och så för det är jag inte men jag bättrar på självförtroendet och jag gillar att vara mullig. Det är mycket mer attraktivt med en kille som har muskler och är lite "större" än en pinnsmal kille med utstickande revben och inget att ta i, eller hur? så varför skulle inte killar också tycka så? Vi tjejer borde fokusera på att träna och äta vad vi vill och vara nöjda med oss själva, för tränar man och äter rätt så kan man äta godis rätt ofta, för då går man sannolikt inte upp i vikt. Det är en sak om man aldrig tränar och bara äter godis. Det är förstås olika för alla. Vissa vill verkligen vara supersmala och är nöjda vilket är bra, men jag tycker det ser så ohälsosamt ut. Jag tror vi tjejer behöver mer komplimanger från folk runt omkring oss och av killar. Man ska inte fokusera för mycket på alla modeller heller, alla bilder i top model är retuscherade och ingen har en sån supersmal fin platt mage som på bilder. Hellre glad och kurvig än ledsen och pinnsmal!

Detta borde vi tjejer sträva efter!

Detta är bara läskigt och äckligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0